zondag 17 december 2006

Interview met Sabine Hagedoren van 13 April 2004 deel 2

Mannen en hun computer

34.100 sites vind ik over Sabine Hagedoren op het internet. Frank Deboosere haalt er 800. Speelt het in jouw job dan toch een rol dat je een vrouw bent?
Sabine Hagedoren: ,,Wat moet ik daarop zeggen? Ik denk dat mannen makkelijker in hun pen, of liever in hun computer kruipen om zo’n website in elkaar te knutselen. Hoe het voelt? Ik heb al wel eens naar die websites gekeken. Er zijn vrij onschuldige sites bij. Soms vraagt iemand mij of hij een website over mij mag maken. en daar heb ik niets op tegen. Als iemand daar plezier in schept, wie ben ik om hem tegen te houden? Maar veel van die sites brengen je op overzichtssites van een heleboel televisiegezichten en zelfs naar seks-sites. Of je nu Sabine Appelmans, Sabine De Vos of Sabine Hagedoren intikt, je komt bij hetzelfde uit. Leuk vind ik dat niet, maar je kunt er weinig tegen doen.’’


Je figureert bij de ‘babes’ en zelfs bij de ‘weather babes’.
Sabine Hagedoren: ,,Ja. Onnozel, hé? Waar halen ze het? Dat zal wel opgesteld zijn door mannen. Vrouwen doen zoiets niet. Ik lig er niet wakker van. Ik maak me er ook niet boos over. Ik ben wie ik ben. De mensen die mij kennen, weten dat. En verder doen ze maar.’’


Ben je een levensgenieter?
Sabine Hagedoren: ,,Ja! Ik probeer het toch te zijn. Hoe uit zich dat? We eten graag en we reizen graag. Meteen na ons huwelijk hebben we een citytrip gemaakt naar Rome. De grote huwelijksreis, in de zomer, ging naar de Verenigde Staten en Canada. Maar een reis hoeft niet altijd duur en ver te zijn. Ik geniet even goed van een weekendje Parijs of Ardennen. Als we maar samen zijn.’’


Je lijkt een hele grote optimist.
Sabine Hagedoren: ,,Dat ben ik ook. Wat er ook gebeurt, ik probeer altijd het positieve te zien. Ook op de dagen dat het misloopt. Ik denk dan: oké, het is niet voor vandaag, het zal voor morgen zijn. Dat lukt me meestal wel.’’


Krijg je nog altijd e-mails van mensen die klagen over het weer?
Sabine Hagedoren: ,,Ja, regelmatig. Als ik ‘kans op een opklaring’ voorspeld heb, durft er wel eens iemand mailen om te klagen dat de zon niet schijnt. Dan antwoord ik: jammer mijnheer, maar het zal niet voor uwen hof geweest zijn. Soms komt er dan een antwoord als: ‘Het spijt me, ik moest mijn frustratie kwijt.’ Ja, ik krijg dat allemaal in mijn bak. Het hoort bij de job.’’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten